2019. május 2. – Az amerikai székhelyű Great Place to Work ismét kihirdette az egyik legrangosabb nemzetközi munkahelyi elégedettségi felmérés eredményét. A programban évente világszerte 60 ország, 6000 vállalat és közel 12 millió munkavállaló vesz részt, akik értékelik a saját munkáltatójukat, véleményükkel rangsorolják a kiemelkedő vállalatokat hozzájárulva ezzel a vállalat további fejlődéséhez. A KSH adatai szerint az üres álláshelyek száma és aránya növekszik*, a szakemberhiány számos iparágat és területet érint, így különösen fontos a jó munkaerő megtartása és elkötelezése.
Európa legjobbjai között szerepel a Cofidis Magyarország
A pénzintézet 2015-ben vett részt először a felmérésben**, azóta számos vizsgált ponton javítottak az elmúlt évekhez képest: büszkeség érzet (75%), barátságos, vidám munkahely (85%), lehetőség a fejlődésre (75%), munka-magánélet egyensúlya miatti elégedettség (66%), hosszútávú elköteleződés (85%). A munkavállalók 70% százaléka gondolja úgy, hogy nagyszerű munkahely a Cofidis és szeret itt dolgozni. Ez az eredmény 7 százalékkal magasabb a közép-európai átlagnál, ahol ez az érték csupán 63%. Mindezen eredmények hozzájárultak ahhoz, hogy a Cofidis Magyarország jelenleg az egyetlen vállalat Magyarországon, aki megkapta a GPTW minősítést.
Great Place to Work minősítésről
Az elismerést csak olyan vállalatok kaphatják meg ahol magas az általános elégedettségi szint, a bizalmi index, a vezetőség és a beosztottak jó viszonyban vannak, és a munkavállalók büszkék arra, hogy az adott vállalatnál dolgoznak; sőt arra is, amilyen feladatot végeznek a munkájuk során és hosszú távon tervezik a karrierjüket a cégnél.
A munkavállalók megtartásának jelentőségét egyre több vállalat ismeri fel. A Cofidis Szakértő ügyfélszolgálat kutatásában felmért HR vezetői interjúk alapján az ügyfélszolgálati területen a fluktuáció komoly kihívást jelent a munkáltatóknak: az év során az újonnan belépők aránya az átlagos létszám egyharmadát teszi ki, a kilépőké az egyhatodát. „Az eredményes munkához elkötelezett, motivált csapat kell, erre különösen nagy hangsúlyt fektetünk a Cofidisnél: amellett, hogy rendszeresen felmérjük munkatársaink elégedettségét, elindítottuk például a „Legjobb önmagamért” programot, aminek keretei között 100 kolléga maga határozhatta meg, miben szeretne fejlődni az adott évben, a cég pedig tréningekkel, képzésekkel segítette ezek elérését.” - mondta el Fülöp Attila a Cofidis értékesítési és ügyfélkapcsolati igazgatója.
* Forrás: KSH - 2018-ban az üres álláshelyek száma és aránya a kommunikáció / pénzügyi, biztosítási tevékenység területeken 3,6%, adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység területen pedig 3,7%, ami a 2017-es év 3,2 valamint 3,3 százalékos arányához képest növekedést mutat.
** A kérdőív kitöltése önkéntes, a 2018-as felmérésben a Cofidis munkavállalóinak 91% százaléka vett részt.