A koronavírus 1 hónap alatt feje tetejére állította a digitalizációhoz fűződő viszonyunkat: míg a Cofidis Hitel Monitor kutatása szerint februárban minden második honfitársunk offline, hagyományos csatornákon intézte ügyeit, elzárkózott az új technológiai megoldások elől, valamint harmadunk elutasította az online hitelügyintézést, addig valószínűleg mára hozzáállásunk is jelentős fordulatot vett.
Mára általánosságban elmondható, hogy komoly kettősség figyelhető meg össztársadalmi szinten: mindent azonnal akarunk intézni, de vannak területek, ahol a régi iskola mégis óvatosságra int. Tipikusan ilyen terület minden, ami a pénzügyeinket és a személyes adatainkat érinti, nem csoda hát, hogy a klasszikus pénzügyi szereplőkre egyelőre csekély valós veszélyt jelentenek az újhullámos szolgáltatók. Számos olyan fintech szolgáltató van, aki pillanatok alatt többmillió ügyfelet gyűjtött magának, ám a kép ennél bonyolultabb…
Mindig érdekes és hasznos egy olyan kutatás, amely megmutatja, hogy az ügyfelek miért idegenkednek a digitális ügyintézéstől. A többség persze már most sem utasítja el az online-t, de nem érdemes legyinteni azokra a fogyasztókra sem, akik szeretnének egy személyes segítőt, akik félnek az adatlopástól, vagy akik úgy érzik, hogy egy hitelfelvétel komolyabb ügy annál, hogy teljesen digitálisan történjen. A kérdés csak az, hogy mennyire változtatja meg a koronavírus ezt az attitűdöt?