Magyarországon gyakran panaszkodunk arra, hogy a pénzügyi edukáció nem fejlett, és ennek egyenes következményeképpen a pénzügyi tudatosságunk is hagy némi kívánnivalót maga után. Ennek ellenére, amikor a háztartások a saját pénzügyeikről döntenek, rendkívül jó arányban találják meg a valóban kedvező megtakarítási módozatot vagy a tényleg előnyös hitelterméket, azokat, amire érdemes lecsapni.
Mindig érdekes és hasznos egy olyan kutatás, amely megmutatja, hogy az ügyfelek miért idegenkednek a digitális ügyintézéstől. A többség persze már most sem utasítja el az online-t, de nem érdemes legyinteni azokra a fogyasztókra sem, akik szeretnének egy személyes segítőt, akik félnek az adatlopástól, vagy akik úgy érzik, hogy egy hitelfelvétel komolyabb ügy annál, hogy teljesen digitálisan történjen. A kérdés csak az, hogy mennyire változtatja meg a koronavírus ezt az attitűdöt?
A 35 évnél idősebb magyar emberek 90 százaléka pontosan emlékszik, hogy hol volt, amikor 2001. szeptember 11-én repülőgépek csapódtak New Yorkban a World Trade Center ikertornyaiba. Döbbenetes, sorsfordító momentum volt, és ezt már akkor is érezte mindenki.